torstai 11. toukokuuta 2017

Lauantai 6.5.

Lauantaina heräsimme klo 9 ja hoidimme perus aamutoimet. Lähtö oli sovittu klo 9:30, joten kiiressä skippasimme taas aamupalan. Puoli 10:ltä lähdimme kävelemään kohti Capitoliumin aluetta, missä vierailimme Capitoliumin museoissa, jotka toimivat kahdessa rakennuksessa.

Museot perustuvat Michelangelo Buonarrotin suunnitelmaan vuodelta 1536, ja joita on laajennettu neljänsadan vuoden ajan. Museot sisälsivät hienoja antiikin Rooman aikaisia patsaita ja kirjoituksia sekä keskiaikaista että renessanssiaikaista taidetta. Museoiden jälkeen menimme syömään Mc'Donaldsiin, jonka jälkeen alkoi vapaa-aika klo 13-16.

Vapaa-ajalla kävimme shoppailemassa ja kaupoista tarttui mukaan vaatteita. Vapaa-ajan jälkeen lähdimme etsimään Espanjalaisia portaita.

Päästyämme portaille katseltiin niitä hetki, otettiin aurinkoa portailla ja joitain kuviakin tuli otettua. Kun kaikki olivat löytäneet portaille lähdimme kävelemään hotellia kohti ja sieltä klo 19:15 lähdimme kaikki yhdessä syömään.

Pitkän ruokailun jälkeen lähdimme hotellille jossa pidimme tietokilpailun matkalla opituista asioista ja tämän jälkeen lähdimme yhdessa kävelemään Fontana Di Treville joka on iso ja koristeellinen suihkulähde.

Suihkulähteeseen liittyy uskomus, jos sinne heittää kolikon palaa vielä uudestaan Roomaan.

Tämän jälkeen lähdimme kävelemään takaisin hotellia kohti ja nukkumaan. Vielä yksi päivä jäljellä Roomassa.